23 Temmuz 2009 Perşembe

HAFTANIN KITABI : SAKINCALI GAZETECI

Haftanın kitabında bu hafta Emin Çölaşan'ın Hürriyet Gazetesinden kovulduktan sonra kaleme aldığı üçüncü kitap " Sakıncalı Gazeteci"..

Çölaşan, Çölaşan'ın Kovulduk Ey Halkım Unutma Bizi ve Her Kuşun Eti Yenmez kitaplarından sonra devamı niteliğinde bu kitabı yazdı.Kitap anılarından, iktidar baskısına kadar içeriği olan adeta bir ibret belgesi niteliğinde. Emin Çölaşan bu kitapta Sadece Hürriyet'ten kovulma olayını değil, işsiz kalan bir gazetecinin halkın geçmişten gelen sevgi ve saygısıyla neler yaşadığını da anlatıyor

Cumhuriyet Gazetesi'nden Gamze Akdemir'e kitabı ve kovulmasının sebeplerini şu şekilde anlatıyor Çölaşan:

"Benim kovulma olayım Türk basınında ilginç bir olaydı. Çok büyük tepki yarattı kamuoyunda. Kovulmamın perde arkasında da Aydın Doğan ile Ertuğrul Özkök'ün bana karşı tavırları yatıyordu. Onun da perde arkasında AKP iktidarının ve Tayyip Erdoğan'ın benimle ilgili kendilerine akseden 'tavırları' yatıyordu. Şimdi benim elim kolum şu anda bağlı, beni herhangi bir gazete kabul etmiyor. Niye kabul etmiyor, hırsızlıktan, ahlaksızlıktan, yalan yanlış yazmaktan falan değil sadece ve sadece AKP iktidarını yazılarımla beş yıl boyunca silkelediğim için. Belgelerle yolsuzlukları, hırsızlıkları, her şeyi yazdım. Ve dolayısıyla bunlar tabii Aydın Doğan'a ve Ertuğrul Özkök'e baskı yaptılar. Onun için ben de oturdum üç tane kitap yazdım bu süreci anlatan.....

DEVAMI...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder