11 Mayıs 2009 Pazartesi

CEZMİ ERSOZ: ACİLEN "TÜRKİYE DİL AKADEMİSİ" KURULMALI


Cezmi Ersöz ile okurları üzerine, eğitimdeki eksiklikler üzerine ve günümüz yazarları üzerine bir roportaj yaptık. Sayın Ersöz'ün eğitim üzerine veryansınlarına ortak olduk.
TÜRKİYE İNTERNETTE : Günümüz okuyucularını nasıl yorumluyorsunuz ve bilinçli bir okuyucu kitleniz var mı? Yoksa popülerite peşinde olan bir okuyucu kitlesi ile mi karşı karşıyasınız?

CEZMİ ERSÖZ : Genel olarak baktığımızda ben okurlarımla yüzyüze konuşma imkanına sahip bir yazarım. Çünkü çok fazla etkinlik yapıyorum. Duyarlı bir okurum var benim. Devamlı takip ederler. Son kitabını okudum, beğendim diyen çok azdır.Hap takip ederler. Bir yazarın peşinden koşan, bir okura sahibim. Hatta bazı şiirlerimi ezbere bilen okurlarım var. Dolayısıyla bu anlamda eleştiren, sorgulayan bir okurum var. Memnunum.


Acilen "TÜRKİYE DİL AKADEMİSİ"nin kurulmasından yanayım. Acilen "EĞİTİM REFORMU" yapılmasından yanayım. Çok güçlü, radikal bie eğitim reformu şart. Bakın okullarda müzik seçmeli, felsefe seçmeli. Bu dersler zorunlu olacak.Sanat derslerine ağırlık verilecek. Felsefesiz bir eğitim olabilir mi? Bu insanlar nasıl hukukçu olacaklar, nasıl düşünce adamı olacaklar felsefe bilmeden?
Bu konuda ciddi sıkıntılarım var. Dediğim gibi çok acil olarak EĞİTİM REFORMUNU öneriyorum.

DEVAMI...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder